Hur ökar man försäljningen i en e-butik?

Är en satsning på sociala medier det enda och det bästa sättet för en mindre e-handel att öka sin försäljning?


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Be Sociable, Share!
  • Ulf Liljankoski

    >Håller fulständigt med. Driver själv företag inom kontorsvarubranchen, och många företag samt större beställningar kommer in antingen via fax eller telefon samt några enstaka brevledes.
    Det fins även kunder som uttryckt glädje över att en "riktigt e-postadress" publiceras när de ska kontakta. Kunderna kan då t ex skicak bilder på en vis produkt de söker, skicka med orderbilagor etc.
    Sen finns det ju dock aspekten att man vill "tvinga" kunden att göra beställningar via webbutiken då det kan spara en hel del tid om alla ordrar automatiskt registreras i affärssystemet.

  • Peter Höjman

    >Tack. Precis min erfarenhet oxå. De största ordrarna kommer per telefon. Men ännu lever jag inte som jag lär, men snart :)kommer en uppgradering av min sajt just med fokus på att öppna alla vägar in. Ska bli spännande att se vad det ger…

    Tog med stor glädje del av dina erfarenheter kring sortimentsbredd och lönsamhet. Gav mig en tankeställare. Är inte riktigt klar med den tanketråden än men den kommer förmodligen att resultera i nån form av åtgärd. Tack för det :)

    /Peter

  • Arne.b.andersson@posten.se

    >Tack för en bra spaning. Denna video hoppas jag får stor spridning, Jag tor det är jätteviktigt för många mindre e-handlare att ha så flera olika sätt att lägga order, betala och komma i kontakt med företaget. Alla kunder beställer inte på ett enda sätt eller betalar på ett enda sätt. Titta på de stora traditionella "Postorderföretagen" exempelvis. Jag vet att många e-handlare inte vill använda sig av postförskott, men ändå är postförskott ett ganska stort betalsätt hos flera av de traditionella distanshandlarna så varför inte erbjuda detta betalsätt.

  • Johan Ronnestam

    >Väl talat!

  • Peter Höjman

    >Tack Arne. Jag tror att "kontaktyta mot marknaden" kommer att bli ett viktigt konkurrensmedel i framtiden.

    Återkommer med mina tankar om betalningsmetoder och Postförskott inom kort.

  • Peter Höjman

    >Tack Johan, det berömmet värmde :)

  • Pingback: En exposé av mitt digitala liv (så här långt)

Previous post:

Next post: