Ibland är det detaljerna som gör skillnaden

På mässan Internetexpo i Stockholm igår sprang jag på det här företaget. Slogs av hur fel det kan bli av något som förmodligen lät rätt från början.

Förmodligen är communications och (e-)post som blev compost. Bra tänkt kan tyckas men för en svensk som läser det som kompost blir det lite svårt att känna förtroende för varmärket, iaf vid en ytlig betraktelse. Compost känns mer som en spamkorg än en inkorg och det kan inte vara en bra utgångspunkt när man ska ragga nya kunder till en e-posttjänst.

En liten skitdetalj kan tyckas men ibland är det detaljerna som gör skillnaden.

 

Läs gärna mina bloggposter om ehandel.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Be Sociable, Share!
  • Anonymous

    >Ha ha Jag var på en intervju på det företaget i somras och hade faktiskt samma reflektion.

    /Kylling

  • Anonymous

    >Håller helt med dig, och dolde inte min åsikt när jag träffade dem på IT-expo häromdagen.

  • http://vaggfaste.com Nicklas

    Ingrott tänkande, jag tänker mer: återgivning = bra för miljön, COM (internet) POST (mail) osv.

  • http://www.nolingo.se/ nolingo

    Hej Niklas, tack för din reflektion. Min ambition när jag skrev posten var nog mer att belysa att det finns flera olika sätt att betrakta idéer och att det ibland kan bli lite fel pga av språkliga, kulturella skillnader. Därmed inte sagt att det är dåligt utan mer att man ska vara medveten om att tex namn kan tolkas på olika sätt. ”Sanningen ligger i betraktarens ögon ” osv. Jag håller med om att COMPOST är på många sätt ett modernt och smart namn. Tack för att du tog dig tid att kommentera. /P

Previous post:

Next post: