Returservice och emballage är en viktig del av kundupplevelsen inom ehandel

Det kom en bok från Amazon. Kan inte låta bli att slås av hur duktiga de är på e-handel och kundservice på andra sida atlanten.  Hur många e-handlare i Sverige som påpekar för kunderna hur lätt det är att returnera en vara? Fantastiskt modigt och vilket bra sätt att skapa kundlojalitet och förtroende.

Och hur många av oss ehandlare är det som bryr sig om hur våra kunder uppfattar hur vi packade leveransen?

Jag tror att i takt med att marknaderna mognar och konkurrensen ökar kommer vi att se mer denna typ av kundservice även i Sverige. Frågan är vem som blir först och vem som blir bäst? Returservice och emballage är en viktig del av kundupplevelsen inom ehandel och den som är duktig på det kommer att vinna sina kunders hjärta och därigenom sina konkurrenters marknadsandelar.

Handen på hjärtat, hur ser du på returer och emballage i din ehandel?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Be Sociable, Share!

Previous post:

Next post: